آراد صنعت

آراد صنعت

ارائه دیاگ و تجهیزات تعمیرگاهی
آراد صنعت

آراد صنعت

ارائه دیاگ و تجهیزات تعمیرگاهی

روش های قطع کردن ادبلو

اسپری ادبلو

روش های متعددی برای قطع کردن یا دور زدن سیستم ادبلو وجود دارد. اما هر کدام محاسن و معایت مربوط به خود را دارند. در این مقاله خصوصیات روش های رایج قطع کردن این سیستم را تشریح می کنیم تا بر اساس آن بتوان بهترین راه را برای جلوگیری از آسیب دیدن موتور و دیگر قطعات به خاطر استفاده از ادبلوهای غیر استاندارد انتخاب کرد:

استفاده از ادبلو غیر استاندارد
  • روش نرم افزاری قطع کردن ادبلو:

با استفاده از برخی روش ها و اتصال دستگاه دیاگ به کامپیوتر مرکزی کامیون می توان سیستم را غیرفعال نمود. 

محاسن:

  • نیازی به دستکاری سیستم سیم کشی کامیون نیست.

معایب:

  • تمامی قطعات و حسگرهای دخیل در سیستم را نمی توان غیر فعال کرد:

کامپیوتر مرکزی برای کنترل آلاینده های خروجی از اگزوز و کنترل سیستم از اطلاعات حسگرهای مختلفی استفاده می کند. هر چه سیستم ها پیشرفته تر می شوند نیز اطلاعات دقیق تری از حسگرهای بیشتری دریافت می شود تا بهینه ترین حالت برای عملکرد سیستم ادبلو انتخاب شود. عیب روش نرم افزاری غیر فعال کردن سیستم ادبلو این است که این روش قادر نیست اطلاعات همه حسگرها را مسدود کند. چون از این اطلاعات در بخش های دیگر نیز استفاده می شود.

به طور مثال از اطلاعات سنسورهای تعبیه شده در اگزوز هم برای تنظیم زمان باز بودن انژکتورهای ریل مشترک (Common Rail) استفاده می شود و هم برای تنظیم عملکرد سیستم ادبلو. بنابراین در صورتی که اطلاعات حسگر را نادیده بگیریم کل سیستم تزریق سوخت نیز مختل می شود و اگر اطلاعات آن را نادیده نگیریم سیستم ادبلو به درستی قطع نمی شود. یا اگر هم سیستم ادبلو قطع شده باشد این سیگنال تولید شده توسط حسگر چون مستهلک نمی شود پیامدهایی برای سیستم به همراه خواهد داشت. به همین دلیل است که به اذعان مالکین کامیون هایی که سیستم ادبلوی آن ها از روش نرم افزاری غیر فعال شده، موتور کامیون گرم شده و آمپر آب بالاتر از حالت عادی می رود و در دراز مدت آسیب های جدی برای سیستم قابل تصور است.

ادبلو

ایراد بعدی این روش قیمت بالای انجام این کار در مقایسه با روش هایی مانند نصب کیت است. بدلیل این که برنامه خاصی بایستی برای بارگذاری روی کامپیوتر مرکزی کامیون نوشته شود که کار افرادی با تخصص های خاص است، این برنامه در انحصار چند شرکت خارجی است که حاضر به فروختن برنامه نیز نیستند. روند پروگرام کردن ای سی یو برای قطع ادبلو به این صورت است که دستگاه دیاگ به کامیون متصل می شود و کامپیوتر دیاگ از طریق اینترنت در اختیار اپراتور شرکت های خارجی قرار می گیرد تا اپراتور بتواند برنامه ها را از راه دور روی کامپیوتر بارگذاری کند و سیستم ادبلو را غیر فعال کند. چون برای دریافت این خدمات بایستی ارز قابل توجهی پرداخت کرد قیمت این کار در مقایسه با کیت غیر فعال کننده ادبلوبسیار بالاتر است.

ادبلو باکس

بسیاری از مشتریان ما افرادی هستند که قبلا از این روش اقدام کرده اند و پس از بروز مشکلات تصمیم به نصب کیت قطع ادبلو گرفته اند.

  • در صورت تعویض ای سی یو یا همان کامپیوتر مرکزی کلیه اطلاعات مربوط به حذف ادبلو از بین می رود و مجددا بایستی هزینه کرد و ای سی یو را پروگرام نمود. در صورتی که اتفاقی برای ای سی یو بیفتد یا ای سی یو ریست شود نیز همین اتفاق می افتد.

روش سخت افزاری قطع سیستم ادبلو:

در این روش یک دستگاه شبیه ساز بر سر راه سیستم نصب می شود و هم سیگنال های دریافتی از حسگرهای مختلف را دریافت و در حافظه خود پردازش می نماید و هم سیگنال های خروجی از ای سی یو که بطور مثال به شیر برقی اسپری ادبلو فرمان می دهند را در مدار خود مستهلک می نماید تا همواره کامپیوتر مرکزی یا همان ای سی یو به عملکرد طبیعی خود ادامه دهد. در این روش ای سی یو نمی تواند خارج شدن سیستم از مدار را تشخیص دهد و کیت در واقع سیستم را فریب می دهد.

ادبلو باکس

پس از نصب به راحتی می توان مایع ادبلوی باقی مانده در مخزن را تخلیه نمود و برای همیشه با خیال راحت از کامیون استفاده کرد.

محاسن:

  • عملکرد عالی سیستم
  • افزایش توان موتور بدلیل کم شدن مقاومت بر سر راه خروج دود
  • کاهش هزینه های عملیاتی کامیون برای خرید ادبلو
  • کاهش هزینه تعمیرات قطعات سیستم ادبلو
  • کاهش هزینه های تعمیراتی قطعات که بدلیل استفاده از ادبلوهای غیر اصلی بروز می کند
  • کیت برای کامیون های مختلف، ماشین های راه سازی و کشاورزی در دسترس است. 
  • کیت برای موتورهای یورو ۶ نیز در دسترس است.

معایب:

  • اگر بتوان این موضوع را عیب به حساب آورد باید گفت که نصب آن نیاز به اتصال ۴ عدد سیم و صرف ۲۰ دقیقه زمان دارد.

برای خرید این قطعه می توانید به فروشگاهمراجعه فرمایید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.